Gabriella Joss Gabriella Joss
AllmäntTräning

Träningen

Fick en fråga i något inlägg nedan om jag inte kan dela mer av min träning, schema kring den osv. Helt ärligt så kör jag mest ben nu och anledningen till det är för att jag inte tränar lika intensivt och ofta som innan. Så om jag är på gymmet tre gånger i veckan så kör jag faktiskt ben alla dom gångerna. Just nu vill jag mest bara behålla mina resultat och så tänkte jag dra igång rejält igen nästnästa vecka när vi har landat i Sverige igen. Har varit så svårt att ha fasta rutiner då vi rest en del nu och sedan haft barnen veckorna som vi inte har gjort det. Är inte heller lika ”manisk” med att komma iväg och träna och har blivit bättre på att lyssna på min kropp och vila i soffan om kvällarna om det är det den vill göra. Tycker det är så mysigt att bara kramas i soffan nu när jag är så kär. Gymmet blir liksom inte prioriterat på samma vis som när jag var singel. Tanken är iallafall att köra ben tre gånger i veckan och köra igenom resten av alla kroppsdelar tre gånger i veckan. Hade varit jätteskönt att träna sex gånger i veckan som jag gjorde förr men försöker acceptera att livet går lite i faser med just mitt gymmande. Men ja, det är målet iallafall och eftersom att vi har en lång vinter framför oss så tror jag nog att jag kommer att nå dit. Vi får väl se. Men alla pass är bra pass och jag mår så jäkla bra efter en timmes svettande.

Igår tog vi iallafall med barnen till gymmet och jag körde igenom ben/rumpa lite snabbt. Gjorde några olika övningar och bland annat:

– Hip thrusts, 10 x 6 (alltså 10 stycken repetitioner per gång, 6 gånger). Gjorde först fyra varv med 10 repetitioner i varje varv med 80 kg och sedan körde jag dom två sista varven (även dom x 10) med 115 kg.

– Utfall med ett ben i taget, 10 x 4 på varje ben. Höll 12,5 kg ovanför huvudet då jag upplever att det tar otroligt bra i övre delen av rumpan.

– Sittandes i hip abductor maskinen (heter den så?) körde jag fyra varv x 10 sittandes och 4 x 10 ståendes.

– Gjorde även lite ”dead lifts” med låga vikter. Vågar inte ta så tungt då jag rätt nyligen började lyfta med överkroppen efter bröstoperationen. Kör hellre lågt i ett par månader till än för tungt och skadar mig.

Står bara såhär och pumpar 10 gånger på ett ben i taget. Man kan ju byta ben mellan varje böj också men det tar längre tid och med två barn som springer runt så ville jag vara effektiv.

Såhär står jag i maskinen när jag kör den mer stående.

Och såhär sitter jag när jag kör sittandes. Sitter långt fram då det tar mer i rumpan för mig då. Skrattar lite åt denna bild då min kille tog den utan att jag visste men jag känner ALLTID på rumpan så att jag vet att det tar rätt när jag kör. Nu vet jag det ändå (när det kommer till dom övningarna jag gör ofta) efter så lång tid på gymmet men det har blivit lite av en vana. Gör så oavsett vilken övning jag kör i princip och håller jag i vikter så försöker jag hålla vikten med ena handen en stund för att kunna känna efter med den andra, hehe.

Dead lifts körde jag två varv med benen brett isär och två varv med benen närmre varandra. Tar på lite olika ställen i benen och rumpan för mig då.

Och älskar mina nya tights med. Dom kommer från SHEIN!

Kommentarer

  1. Kajsa

    TACK för detta inlägg. 😍 Kan du lägga upp mer sen när du kör de andra muskelgrupperna?

    Jag känner också alltid på mina muskler när jag tränar! Tar så mycket bättre då 😀 då vet man att rätt muskler tränas.

×

Om Gabriella Possler

Hej på dig och vad kul att du har hittat till min blogg! Jag är 25 år, lycklig i livet och mamma till två underbara barn. Bor i mitt drömhus som byggdes 2017/2018, jobbar som mäklarkordinator och driver en av Sveriges största bloggar. Hoppas att du ska tycka att det är kul att hänga med i både med och motgång, ta del av min träning, goda recept, livet med barn och att bolla allt samtidigt som mamma och egen företagare. Kram! SAMARBETSFÖRFRÅGNINGAR: gabriellajoss@hotmail.com INSTAGRAM: @gabriellajoss