Gabriella Joss Gabriella Joss
Allmänt

När man blir extra leds..

Hej vänner!

Mår ni bra? Jag mår bra men är på rätt dåligt humör över MIO och deras kundhantering och service i allmänhet. Vi har ju som ni kanske vet beställt en ny säng därifrån och nu väntat på den sedan i.. februari. Vi fick informationen om att det skulle dröja MAX sex veckor och att den allra senast skulle vara hemma hos oss vecka 13. Hon i kassan sa även att det finns en chans att den kommer tidigare och vi har hållit tummar och tår och hoppats massor. Denna vecka ska alltså sängen ha anlänt men vi har inte hört ett knyst. Efter att ha ringt MIO (både deras kundservice och butiken här i Umeå) säkert över tio gånger så får vi veta att sängen inte kommer i veckan och dom kan inte heller spåra ”paketet” och se var den är. Vi har alltså ingen aning om hur länge det kan tänkas dröja innan den kommer. När det kommer till sådana här missar från företag och dessutom dåligt och otrevligt kundbemötande så har jag noll tolerans. Blir så ledsen och trött och hatar att behöva ringa runt och försöka få hjälp men inte få några svar. Blev otroligt ledsen över hur jag blev bemött av kundservice i allmänhet.

Till sist (under gårkvällen) så fick jag prata med en kille i butiken här i Umeå och nu har vi iallafall fått besked att sängen förmodligen kommer att levereras under nästa vecka. Vi får hoppas på att det stämmer. Så.. Nu har jag klagat av mig. FÖRLÅT för ett negativt inlägg. Har ni haft dålig erfarenhet av kundservice någon gång? Dela gärna med er isåfall. Kram och ha en underbar fredag! <3

12921129_10209071607128672_397494909_n

Avslutar iallafall inlägget med en rolig bild, haha.. Kolla hur Fjodor trasslade ihop hundarna efter att han hade badat dom.. Så himla gulligt! Kan inte låta bli att skratta.. =)

Kommentarer

  1. I

    Var så rädd när vi skulle hämta vår soffa idag efter att ha läst allas erfarenheter. Soffan skulle komma denna vecka eller nästa. Hämtade den idag och allt var som det skulle. Pjuh. Hoppas det löser sig för er snart. Läste att de har någon prisgaranti för förseningar i alla fall. Men det var inte mycket. Typ en hundralapp per vecka.. Är ganska dåligt tycker jag!

  2. Malin

    Riktigt segt med dålig kundservice! När jag beställde sängen från Mio fick jag den 4 veckor för tidigt, vilket inte heller var positivt för min del (man är aldrig nöjd). Frågade i butiken om det fanns någon chans att den kom innan 5 veckor, men det skedde tydligen aldrig. Valde då att släpa upp min gamla säng 5 våningar istället för att sova på luftmadrasser i 5 veckor. Dagen efter kom sängen..

  3. Stina

    Hände samma sak för oss! Vi fick inte sängarna förrän vecka 7 vi skulle få dom vecka 6! Sedan fanns det inte med några gavlar så vi ringde Mio lch dom skulle komma vecka 11 istället? Nu är det vecka 13 och gavlarna har inte kommit! Dålig service men otroligt skön säng måste jag säga!

  4. En annan C

    Ursäkta för en negativ kommentar! Men jag blir så sur på MIO. Vi har bara haft problem med dem dessvärre :/ först fick vi en kraftigt försenad leverans (som ni) och när köksstolarna kom var två stycken trasiga. Två stycken gick sen sönder under loppet av en månad, då hade vi inte ens använt de varje dag… sen förstörde de vår svindyra soffa i leveransen. Otrevlig kundservice och noll hjälp. Nä, beställ från andra! Ikea har åtminstone en bra kundservice. Kommer ALDRIG mer beställa något från mio!
    Förstår dig till fullo.

    Kram!

  5. Linda

    Samma sak hände för mig med MIO, tog SÅ länge att få hem den trots att de hela tiden lovade att den ”skulle komma nästa vecka” och när vi väl fick sängen så var det inte den vi hade beställt och de återkom aldrig till oss om att vi skulle få hem rätt säng fören det hade gått flera månader… Aldrig varit så irriterad!

    1. Gabriella Joss
      gabriellajoss

      men va!? Alltså hoppas vår kommer nästa vecka och att vi inte behöver vänta i flera veckor till. USCH! Kram <3

    1. Gabriella Joss
      gabriellajoss

      Vi köpte den förra sängen enbart för att slippa sova på tunn madrass (som vi gjorde innan) och den är absolut helt okej i budgetklassen men vi ville ha en ordentlig säng och köpte enbart en billig och vi behövde något rätt akut.

  6. Besa

    Hej Gabriella!

    Själv kom min soffa tidigare än lovat, dock fick mina vänner vänta längre än leveranstiden och de blev faktiskt kompenserade med avdrag på soffans pris. De hade någon typ av summa dem drog av för varje dag (eller om det var vecka) den var sen, stå på dig.

    Kram B

  7. Louise

    Inte ska du säga förlåt! Du måste ju få ventilera sånt här också 🙂 har hört flera flera gånger att folk haft såna här problem med MIO, skulle aldrig beställa något därifrån pga det. Hoppas att ni slipper vänta allt för länge iallafall och att sängen är så grym att den är värd besväret!

  8. Malin

    Mina kompisar köpte soffa från Mio och var med om EXAKT samma sak! Försenad och kunde inte spåras , tror dom fick vänta 3-4 v extra till och med! Tycker överlag att personalen jag själv mött på Mio butiker inte alla är trevliga eller har bra bemötande. Hoppas du får soffan nästa vecka

  9. Pernilla

    När vi flyttade till våran lägenhet så beställde vi soffa och soffbord från trademax, och det skulle inte vara några problem med att få den levererad till vårt nya hem den 1/12. Dagen kom och bi väntade och väntade..
    Ringer till dom och undrar var våra saker blir av, då får jag till svar att vi ska få våra saker 1/1?! Så jag frågar var deras lager ligger så kör jag själv och hämtar grejerna. Men se nä!! Det fick man minsann inte göra, plus att dom hade inte soffan inne på lager ..
    Sen en kompis beställde också därifrån, hans leverans blev framflyttad hela 12 ggr?!?
    Så jag har endast dålig erfarenhet av dom..

    Kram! <3

    1. Gabriella Joss
      gabriellajoss

      Herregud!! Man blir helt tokig på sådant… :/ Har man fått ett datum så bör det ju hållas!? KRAM <3

  10. Lisa

    Så gulligt att han sveper in hundarna i en handduk <3
    Jag har nog aldrig fått dålig service av något företag faktiskt..
    Så himla tråkigt när man har beställt något och längtar men det inte kommer fram i tid :-/
    Det hände mig i början av Mars när jag beställde present till min systerdotter och betalade extra för expressfrakt..
    Så kom inte paketet fram, men den kundtjänsten var fantastisk, försökte verkligen spåra paketet, men det var Postnord som hade skickat det fram och tillbaka två gånger så dom kunde inte spåra det..
    Men men hur som helst fick jag pengarna tillbaka för expressfrakten för det kom ju inte fram i tid som det lovades..
    Hoppas verkligen er nya säng kommer fram nästa vecka då..
    Ha en fin dag!

    1. Gabriella Joss
      gabriellajoss

      Haha ellerhur 😉 Så skönt för dig att du bara fått bra service <3 och så typiskt att det strular med frakten! Har varit med om samma <3 detsamma och kram

  11. Frida

    Vi var med om exakt samma sak med just våran beställning utav säng från Mio förra sommaren. Den dök inte upp den vecka som den var planerad – ingen som hörde av sig. Vi fick själva jaga efter flera gånger för att försöka få reda på när den skulle kunna tänkas komma, alltid samma svar fick vi – ”Vi har tyvärr ingen möjlighet att spåra paketet men den dyker säkert upp i nästa vecka”. Nästa vecka kom… men ingen säng – jaga efter igen. Tillslut visade det sig att våran säng helt plötsligt hade ”försvunnit på vägen” och dom kunde inte alls svara på vad som hade hänt. Men som tur var kunde dom helt plötsligt då trolla med knäna och såg att en precis likadan säng fanns på lager på butiken i Bromma – vi skulle få den istället och den kom hemkörd redan dagen efter! Men man undrar ju varför vi egentligen var tvungna att beställa en ny säng från början om den hela tiden fanns på lager i en annan butik i Stockholm….? Hmm. Väldigt besvikna kring deras hantering och 2v försenad blev sängen. Se till att utnyttja deras kompensationsmöjlighet vid försenad leverans, alltid något! Hoppas att er säng dyker upp snart! Trevlig helg 🙂

    1. Gabriella Joss
      gabriellajoss

      Men va!? Så jäkla sjukt.. Det värsta är ju att vi redan har betalt för allt så vet inte riktigt vad vi ska göra.. Ska göra det! Ringer dit på måndag igen. Stor Kram och detsamma <3 🙂

  12. Cissi

    MIO är tyvärr kassa när det gäller leverans och kundtjänst Min kusin köpte en säng från dom. Det tog 4 veckor längre än de sa att det skulle ta till att börja med. Sen när den väl kom så saknades den ena madrassen och det var ett stort hål i den andra

  13. Caroline

    Hej, om du inte ser min kommentar på instiftan så är det så att du kan få skadestånd från Mio då ni har bestämt ett datum! Har ni redan betalt sängen ska ni få pengarna tillbaka om du vill avbeställa sängen!
    Detta finns i konsumentköplagen 😀

  14. Sofia

    Har varit med om liknande fast med vår soffa… Veckan innan vi skulle få den fick vi besked om att färgen vi valt inte längre fanns tillgänglig! Så då fick vi åka dit igen och välja ny färg och så dröjde det 5 veckor till. Så tråkigt att det blir så ibland Hoppas ni får sängen nästa vecka då och att ni har det bra ändå! Kram

  15. Johanna

    Beställde flyttstäd en gång. Dagen efter de skulle ha varit där så upptäcker jag att de bara slängt in nyckeln och struntat i städningen(!!) VD:n för företaget försvarade sig bl.a. med ”din lgh var ju inte ens speciellt smutsig. Den du!

  16. Theresé

    Usch vad tråkigt när man blir illa bemött. Kan bara tänka mig hur det är, med alla känslor dessutom och en liten bebis som man liksom bara vill ge sitt bästa. Hoppas verkligen att ni får sängen redan på måndag.

    Mitt värsta moment med dåligt bemötande var när jag skulle få nytt körkort efter att jag bytt efternamn. Transportstyrelsen och trafikverket kunde inte kommunicera med varandra och jag fick ringa flera ggr och tjata. Lägg till lite gravidhormoner och identitetskris över namnbytet. Fick lägga på nångång när jag bara storgrät i telefon och en kollega kom in i rummet och trodde att nån hade dött.

    Nej som sagt hoppas det löser sig nu, så ni får mysa och slappna av hela familjen i nya sängen. Kramar T

    1. Gabriella Joss
      gabriellajoss

      Men ellerhur! <3 🙁 Åh förstår ångesten. Vissa kan ju INTE det där med service.. Stor kram och hoppas att du får en underbar helg <3

  17. Ida Löf

    Tyvärr typiskt Mio, har råkat ut för samma sak och nästan alla jag vet som handlat där likadant.. Så jäkla tråkigt!

  18. Elsa

    Dålig kundservice har jag varit med om många gånger, men även ”dåliga” kunder.. Arbetar i butik och försöker alltid vara trevlig och sprida glädje, vilket ofta är vad jag får tillbaka från kunderna. Men så fort något blir fel, en rabatt som inte funkar eller fel pris på någon vara, så vänder det hela på en sekund och jag får världens utskällning som ibland till och med fått mig att gråta. Tänk om människor bara kunde vara trevliga, lugna och förstå att alla kan göra fel… 🙁

    (menar absolut inte att du var otrevlig mot dem!)

  19. Jeanette

    Så tråkigt när det händer.
    Jag har ratat Jollyroom nu ett tag, för sist gång så vart jag så arg på dem. Beställde babygym och babysitter på rea hos dem för ett tag sen, beställningen gick igenom och jag vänta och vänta. Till slut hade det dröjt säkert 14 dagar och jag maila dem. Fick till svar att ena grejen hade dem inte och visste inte när eller om dem får in den igen. VA???? Hallå liksom. Fick n ursäkt i mailet att dem inte har kunnat meddela mig tidigare om detta. Allvarligt, hade jag inte mailat dem så hade jag väl inte fått veta det alls. Sen skickar dem inte halva ordrar, därför fick jag inte de andra jag beställde heller.

    Vart så förbannad att jag bad dem radera allt, så nu beställer inte jag därifrån mer. Så märkligt att man ens ska kunna beställa nåt som inte ens dem har i lager:-/

  20. Elin

    Vet att du läser Paula och Hugos bloggar och de hade väl samma problem med Mio? Fast en soffa har jag för mig? Trist! Hoppas den kommer nästa vecka. Ha en bra helg så länge.

  21. Sandra

    Jag har hört många som blivit ”lurade” av just Mio och även fått dåligt bemötande.

    Vi skulle köpa ny diskmaskin efter att våran brann. Hittade en billig och bra på Elgiganten. Vi fick veta att vi skulle få den tre dagar senare. Efter två veckor hade den fortfarande inte kommit. Vi skulle ha kalas hemma på helgen och ville verkligen ha maskinen innan det av förklarliga skäl. Jag som annars är försynt och trevlig blev så arg och sa att vi ska ha tillbaka våra pengar som vi legat ute med och maskinen kan ni köra upp där solen inte skiner. Ett mail till både butik och HK skickades.
    Vi köpte en bättre maskin på Mediamarkt som vi fick hemkörd samma dag. Från Elgiganten fick vi presentkort och en personlig ursäkt på telefonen. Men aldrig mer att jag handlar där igen!

    1. Gabriella Joss
      gabriellajoss

      Men åh 🙁 Men va!? Så störande! Så bra att ni iallafall fick en personlig ursäkt. Förstår ändå att ni inte handlar där mer.. Kram

  22. Kajsa Dahl

    Alltså så trist med sängen! Läste på din instagram och håller nästan med dem som sa att ni borde avboka.. :/ Hoppas ni får nåt riktigt tillbaka för allt besvär!
    Jag har haft dålig service med Kicks när jag beställde två st dyra paletter. En skulle jag själv ha och en skulle jag ge bort. Fick bara en men faktura för två. Så jag hörde av mig och berätta om situationen och de lovade att skicka en ny som skulle komma senaste efter 5 arbetsdagar och att jag kunde vänta med att betala fakturan. Det här var då jag fick barn, så jag hann glömma bort den tills vi kom hem från sjukhuset och då hade det gått två veckor och det enda jag hade fått var en påminnelse på fakturan. Hörde av mig igen, otrevliga svar och allt bara strulade så till sist orkade jag inte längre och betalade enbart för paletten som jag hade fått och fick pengarna tillbaka för den andra. Så därifrån vågar jag inte beställa från internet igen, dock har jag varit i butik några ggr efter detta… 🙂 Kanske en jättetråkig kommentar men, hehe.. 🙂

    Ha en bra dag! <3

    1. Gabriella Joss
      gabriellajoss

      Jaa, jag ska nog göra det! Samtidigt så vill man ju ha JUST DEN sängen så man står i valet och kvalet, haha.. 🙁 Förstår att du inte vågar beställa mer från nätet. Så tråkigt att bli bemött så!! 🙁 knappt att jag vågar handla på nätet heller mer, varit med om massor av ”fel” jag med just när jag shoppat online. Dock bra service och det har löst sig snabbt! KRAM <3och detsamma 🙂

  23. ebba

    Man behöver inte alltid vara supernöjd; ) håller med om att det hade vart mer ok om dom åtminstone försöker vara trevliga! Jollyroom är ja lite irriterad på. Köpte bla en speldosa för typ 2 veckor sen som var trasig när den kom men ja har inte fått nåt svar från ”kundtjänst” än…… trist.. ha en bra helg! ♡

    1. Gabriella Joss
      gabriellajoss

      Men ellerhur! Åh, hört många som har problem med dom.. Typiskt. KRAM och detsamma <3 Hoppas det löser sig!

×

Om Gabriella Possler

Hej på dig och vad kul att du har hittat till min blogg! Jag är 25 år, lycklig i livet och mamma till två underbara barn. Bor i mitt drömhus som byggdes 2017/2018, jobbar som mäklarkordinator och driver en av Sveriges största bloggar. Hoppas att du ska tycka att det är kul att hänga med i både med och motgång, ta del av min träning, goda recept, livet med barn och att bolla allt samtidigt som mamma och egen företagare. Kram!


SAMARBETSFÖRFRÅGNINGAR
gabriellajoss@hotmail.com


INSTAGRAM:
@gabriellajpossler


Policies
Cookie- och integritetspolicy


BANNERANNONSERING
Kontakta Stylewish