Jag köpte en ljusslinga hos Royal Design för något år sedan. Har alltid älskat deras butik och att handla hos dom då dom har otroligt mycket fint. Ljusslingan har iallafall slutat fungera och jag skulle få tillbaka pengarna nu när jag gjorde en reklamation. Har strulat massor och jag har mailat och ringt hur många gånger som helst för att få pengarna tillbaka. Nu när jag till slut fått tag i deras kundservice så frågade jag om dom ville ha mina uppgifter för utbetalning. Frågar till och med TVÅ gånger om det.. Och plötsligt får jag mail om att dom gjort en utbetalning nu. Får liksom inte ens svar på min fråga. Ringer upp och berättar att det kontot är stängt och att vi bytt bank och har ett annat kontonummer som dom kan få. Men dom kan inte göra en återbetalning till mitt nya konto tydligen..
Vad gör man nu? Har ni råd om hur jag kan gå vidare? Hur ska jag få igen mina pengar? Brukar aldrig vara sur och gnällig över sådana här saker men är det något jag har svårt för så är det när man inte bemöter sina kunder på ett enligt mig bra vis.
Kommentarer
De där löser sig snabbt om du kontaktar klarna kundtjänst! Vi bytte med bank när vi köpte hus! Gjorde en retur nyligt på jollyroom tror jag de var. Kom inga pengar på kontot. Kontaktade dom som sa att dom var insatta. Ringde klarna som sa att ja dom finns här men har vi har fel konto nr. Det som sker då är att du inom en framtid får ett ärende mail med en länk utav oss som du får följa upp och skriva in nya uppgifter i. Därefter finns pengarna på kontot inom några dagar! Eftersom jag kontaktade dom skickade kundtjänst ett mail på direkten men annars kunde man få vänta ett tag sa personen i luren!!!
Vad skönt att höra 😀 klarna verkar toppen! Kram
För något årsedan?? Är det sådan lång garanti tid på en ljusslinga? Tycker jag är väldigt bra isåfall 💁🏻♀️ Får man fråga vad ljusslingan kostade?
/Mikaela
Den kommer från Watt&Veke och vi betalade runt 450:- för den 🙂 bara använt den ett par månader och sedan har den legat i en flyttkartong. Sedan hängde vi upp den nu i huset och den slutade funka väldigt kort efter det.
Tror om jag inte misstar mig att klarna köper royal designs fakturor. Därav finns pengarna hos klarna och det enda royal design kan göra är att utbetala till det konto du angav när du köpte produkten. En fråga vad kostade ljusslingan? Är det värt att gå till ARN eller inte? Oftast studsar fakturor och pengar tillbaks till företaget såvida de inte säljer sina fakturor. Mitt jobb säljer alla fakturor tex så när folk hör av sig till mig om återbetalning får de gå via företaget aom köpt fakturan. Lycka till! Tråkigt med dålig service 🙁
Den kostade 450:- ungefär 🙂 <3 förstår! Tack för information. Ja, det är tråkigt när företag inte bemöter sina kunder bra tycker jag. Kram
Vad tråkigt när det blir så 😕
Får man annars fråga var de fina väggdekorationerna kommer ifrån, alltså djuren, stjärnorna etc?
Dom är från stickstay.se 😀 kram <3
Det kommer lösa sig via Klarna, de är seriösa. Vad heter slingan? Och är det en med 80 lampor på en tråd? Vi har exakt samma lekhage och sänghimmel men vår lampa ser inte alls så bra ut som din. Den finns kanske någon annanstans än hos Rotal Design:)
Hoppas det 😀 den kommer från Watt&Veke men verkar inte finnas kvar på Royal Design. Den är tunn med massor av små lampor på. Googla ”watt&veke ljusslinga” så hittar du! Kram <3
Hej!
Brukar aldrig kommentera men jobbar själv som ansvarig inom kundservice, inte royaldesign dock.
Tyvärr går det inte alltid att byta bankkonto vid återbetalning, mycket regler och rutiner kring detta för att bespara kunderna från eventuella bedrägeri. Sker en återbetalning till ett stängt konto finns det olika vägar att gå, antingen kontakta sin nya bank och dem hjälper er vidare för att dem vill ha kvar er som kunder, kontakta sin tidigare bank eller så får ni ett inlösnkngskvitto som andra har nämnt, ni får då lämna in detta till ex. Ica och få summan utbetald.
Varför klarna ska kontakta er är för att dem förmodligen arbetar med klarna checkout, alltså att klarna har hand om hela deras betalningssystem. RD gör då en återbetalning till klarna som i sin tur återbetalar dig, av den anledningen kommer klarna att kontakta dig för bankuppgifter.
🙂
Förstår! Tack för informationen 🙂 önskar dom har bemött mig bättre i det hela bara. Så tråkigt när man inte är nöjd med kundservicen. Har själv jobbat i kundservice och tycker det är viktigt med just kundbemötandet. Ingenting är omöjligt och man ska ju i största möjliga mån försöka lösa kundens problem, svara på frågor osv. Kram <3
Hej Gabriella !
Hur tänker ni med ert lån på huset? Kommer ni någonsin bli skuldfria? När tror du ni kommer bli det isåfall?
Hur ser er budget ut mer specifikt för en månad?
Jag känner nästan panik över våra lån, knappt 1 miljon för huset, cirka 60 tusen hos CSN och runt 80 tusen kvar på vår bil. Vet att det inte är någr onödiga lån, men får magknip över de hela tiden.. Vill amortera mer än vad vi gör ( cirka 5000 totalt på allt) men vill samtidigt kunna hitta på saker ihop med familjen..
tycker så mycket om din blogg! Ha en supermysig dag! Kram
Svarar dig i eget inlägg ikväll 🙂 kram <3
Kontakta din bank.
Nej, det ska jag inte göra enligt dom.
Royaldesign har alltid SJUKT dålig service och grejerna har alltid kommit flera månader sent när jag har beställt…
SÅ tråkigt.. Kommer inte handla där mer!
så synd den var ju så himla fin
Jamen verkligen!
Om klarna ska kontakta dig så är det lugnt!
Klarna kan man lita på, de löser det mesta 👌😅
Trevlig helg! 🌸
Ja, dom är superbra 😀 har handlat med dom många gånger 🙂 hoppas detta löser sig också, kram <3
Hej! Vi hjälper dig självklart med en ny ljusslinga! Maila till vår kundtjänst info@wattveke.se med info om vilken ljusslinga du har och vart vi ska skicka den! Och hoppas att det ska fungera bättre denna gång. Vänligen, Watt&Veke
Men åh, tack snälla ni!! Mailade er. Kram
Har tyvärr också dåliga erfarenheter av Royal Design. Deras kundservice är sämst. Hade beställt varor för ca 1000:- som jag fick vänta på i ca 2 månader. Istället skickade de ut en vara som jag inte hade beställt. När jag ringde dem och berättade att jag dels ville avbryta min order på de varor jag beställt men inte fått, och att jag ville skicka tillbaka den vara jag inte hade beställt så vägrade de till en början betala frakten för den varan utan det skulle jag stå för! Blev riktigt arg så till slut fick jag min vilja igenom och de stod för frakten. Tycker det är riktigt dåligt av ett så stort företag att inte vara mer tillmötesgående.
Så tråkigt 🙁 kommer inte handla där mer iallafall.. Det är ett som är säkert, kram!
Ser att många redan skrivit att pengarna kommer studsa tillbaka, men kan iaf förklara varför det är Klarna som tar kontakt med dig. Som många andra företag använder sig Royal Design av Klarna. Det innebär att RD säljer fordringen de har på dig till Klarna, som i sin tur tar betalt. Så pengarna kommer studsa tillbaka till Klarna och inte Royal Design, och det är därför ärendet hamnar hos Klarna.
Hoppas det löser sig för dig, och i framtiden rekommenderar jag dig att handla hos andra kedjor haha… RD är bara bra när allt funkar, direkt det blir strul finns ingen policy för att lösa det. KRAAAM!
Tack för tips och info! Kram kram <3
Men om kontot är avslutat går det inte att sätta in pengar där. Så det borde bara vara för dem att ta dina nya uppgifter. Ring annars den banken där du hade det förra kontot, de kan säkert hjälpa dig 🙂 lycka till
Nej precis! Men det kunde dom inte, kram
Va dåligt av dom att betala ut pengarna utan att ens svara på dina meddelanden.
Hade dom bara svarat ,hade dom ju fått rätt uppgifter på en gång.
Suck va irriterande o dåligt av dom.
Jamen verkligen! Så himla tråkigt. Har verkligen älskat att handla där så därför är jag extra irriterad. Kram!
Kanske fråga om en rabattkod på beloppet, och kanske en liten extra summa på rabatten som plåster på såret? 😀
Jag fick 10% på nästa köp, haha.. 🙂 och mina egna pengar ska tydligen komma tillbaka till mig men då måste jag gå via Klarna och dom bör tydligen kontakta mig snart.. Förstår ingenting men får hoppas att jag får tillbaka summan till slut ;p kram
Har också dålig erfarenhet av royal design tyvärr! 🙁
Så tråkigt 🙁
Eftersom kontot är stängt så kommer pengarna studsa tillbaka till dem och de kan då göra en ny utbetalning, det tar lite längre tid bara 🙂 pengarna försvinner ju inte! Och har kontot inte hunnits avslutas så ska pengarna automatiskt gå över till ert nya konto!
Nej tydligen så funkar det inte så enligt dom..
Du kan höra av dig till ARN (allmänna reklamations nämnden) för rådgivning. Vi hade supermycket strul med cdon.com förut och såfort vi meddelade dem att vi tagit kontakt med arn så vart det ändring på deras service och allt som ”inte gick att fixa” löste sig inom ett par dagar bara!
Tack för tips! Kram
Ta ärendet ”högre upp” alltså be att få prata med huvudansvarig eller rent av kontakta konsumentombudsmannen! Jag brukar låta det mesta rinna av mig men sånt här kan jag dra hur långt som helst hahaha låter som en riktig pain in the ass nu :’D On the serious side så ÄR det Royal Design ansvar att se till att du som kund får tillbaka dina pengar till ett aktivt konto, har dom gjort fel nu så är det upp till dom att hitta en lösning och åtgärda problemet för sin kund. Du har all rätt att få tillbaka dina pengar som utlovat! Kram
Tack för tips och råd 🙂 <3 ja, jag brukar ALLTID låta även sådana här saker bara rinna av och detta är första gången jag reklamerar något och klagar typ ;p brukar aldrig ens göra det bara för att det känns som om det alltid blir massor med strul om man gör det och det blev det ju, haha! Kram <3
Ingen fara du kommer få hem en utbetalningsavi som du sedan kan lösas in på tex Ica. Det tar lite tid
Hoppas det <3 kram
Det hände mig med en konsertbiljett (konserten ställdes in). Ring banken du hade innan och säg att nu ska snart denhär summan komma in på mitt konto som är stängt hos er. Jag vill att den ska in på detta (så säger du ditt nya kontonr). För den gamla banken kmr få upp summan på en ”fellista”. Lycka till!
Nej men fy 🙁 får göra det, kram <3
Jag tänker att du borde få dina pengar via en avi om kontot inte längre är aktivt?
Hoppas det, kram!
Antagligen så kommer pengarna åka tillbaka till företaget för att sen betalas ut till rätt konto, då pengarna inte kan ”stanna” på ett stängt konto. Tar några extra dagar, men ring upp dom igen o ge dom nya uppgifterna så bör dom komma till rätta efter de !
Dom ville inte ta emot dom nya uppgifterna utan tydligen ska Klarna (!) kontakta mig snart och lösa detta.. Kram <3
Om kontot är stängt kommer pengarna studsa tillbaks till butiken! Be dom bevaka det och så får dom göra en ny utbetalning till ditt nuvarande konto. 🙂
nej, tydligen blir det inte så enligt dom.. Kram
Förstår att om blev less! Om dem har gjort en utbetalning till ett avslutat bankkonto så kommer pengarna att ”studsa” tillbaka till avsändaren. De borde då kunna göra en ny utbetalning till ditt nya bankkonto 🙂 dock kan det ta någon bankdag innan dem kommer tillbaka till avsändaren så det är möjligt att dem vill vänta på det innan dem gör en ny utbetalning. Hoppas det löser sig😊 /Jobbar på bank
Dom sa att det inte blir så i detta fall utan att Klarna (!) ska kontakta mig.. Får se hur det går <3 kram
Förstår att om blev less! Om dem har gjort en utbetalning till ett avslutat bankkonto så kommer pengarna att ”studsa” tillbaka till avsändaren. De borde då kunna göra en ny utbetalning till ditt nya bankkonto 🙂 dock kan det ta någon bankdag innan dem kommer tillbaka till avsändaren så det är möjligt att dem vill vänta på det innan dem gör en ny utbetalning. Hoppas det löser sig😊 /Jobbar på bank
Dom har gjort fel och ska då betala ut pengarna till dig direkt, sen kan dom kräva tillbaka pengarna som har gått fel men det är deras problem. Det hade varit annat om du hade sagt fel kontonummer men det har du ju inte.
Jag jobbar med försäkringar och såhär som jag skrivit ovan gör vi om de blir tokigt.
Hoppas dom löser de snabbt 😀
Tycker precis samma sak! Inte okej alls! :/ kram!<3
Det hände oss att en utbetalning gjordes till ett av våra konton som vi hade stängt och pengarna studsade tillbaka till utbetalaren om kontot inte är aktivt. Fick vi höra iallafall.
Tydligen ska Klarna ta kontakt med mig angående detta, kram <3
Upplevde något liknande på Boozt.com. Köpet gick inte igenom men betalningen gjorde det och alla inom kundtjänst vägrade lyssna på mig och sa att pengarna var tillbakaförda till mitt konto, vilket de inte var. Sedan efter 14 dagar får jag ett mail där dom ber om ursäkt och att det var ett fel som hade uppstått. Jag vill ju inte handla där någon mer gång iallafall. Hoppas der löser sig för dig!
Men gud.. 🙁 så himla typiskt.. 🙁 kram <3
Om det är ett konto som är stängt kommer deras betalning att studsa. De kommer alltså få tillbaka pengarna och borde ju då betala dem till dig. Om du är osäker så ring och kolla med banken så du in hänvisa till att de bekräftat det, om royaldesign inte tror dig. Lycka till!
Dom sa att det inte blir så utan att Klarna ska kontakta mig? Haha.. Kram <3
Om pengarna inte studsar tillbaka helt så är ev kontor inte ”helt stängt” be Royal om transaktionsnumret på deras lverdöring och kontakta banken du stängt kontot hos. Finns en chans att banken i det fallet kan hjälpa dig att lokalisera pengarna. 🙂 En del företag har tyvärr en sådan regel att dom är budna till samma betalasätt och konto. På mitt företag så är det så och om då företaget har en fakturapartner som du betalade genom som tex Klarna så är det Klarna du bör ringa då dom sköter pengarna Royal fått av dig. Du kanske har en orderbekräftelse kvar där du ser hur du betalade. Var det genom Klarna så kan du ju tinga dit säkert också? 😉 Lycka till!
Tack för info och tips 🙂 ja, självklart kan jag ringa dit men tycker inte att jag ska behöva göra det om jag ska vara ärlig. Tycker det är upp till företaget att lösa det då jag faktiskt frågade flera gånger om dom ville ha mina utgifter för utbetalning utan svar. Hade hellre tagit ett tillgodokvitto eller liknande om jag visste att det skulle vara såhär krångligt, kram!