Gabriella Joss Gabriella Joss
Allmänt

Hej från Gran Canaria

Hej på er finisar!

Hoppas allt är bra med er. Har velat uppdatera här i flera dagar nu men tiden har verkligen inte räckt till. Hur mår ni!? Jag mår bra och vi njuter på här i värmen. Resan hit var låååång och vi bilade först från Umeå över natten för att flyga på morgonen. Totalt 16-17 timmars resa blev det och barnen var helt otroligt grymma. Är så stolt över dom alla. Även stolt över oss vuxna som dygnade, orkade köra bil, fick ihop allt med kidsen.. Men resan hit var absolut värd det och jag är så glad över att vara framme. I skrivande stund har vi totalt haft 2,5 dag här.

Barnen var så duktiga på flyget! Kenzo kollade på padda med Jolie, sov en stor del av resan. Gick otroligt bra! Inte minsta ledsna miner vid start eller landning heller trots att han precis som vi andra förmodligen kände av trycket i öronen. Han petade i dom en del ;p

Majskaka med choklad innan man kliver på flyget.

Och frukosten intogs typ 05:30 på Arlanda ;p

Trötta barn!

Mina stora hjärtan!

Till något helt annat.. Fick en förskoleplats till Kenzo nu den 16e.. Och vi tackade ja! Så ett helt nytt liv och nya jobbmöjligheter öppnas nu inom någon vecka. Trodde inte att vi skulle få en ny plats så snabbt och är rätt chockad, glad, stressad. Är redo men ändå inte. Han är nog redo tror jag. Tror att det kommer att vara välbehövligt för honom att få se lite annat, träffa andra barn och stimuleras på ett annat sätt. Och det kommer absolut vara välbehövligt för oss vuxna med då det ofta är stressigt att få ihop arbete med att ha ett barn hemma som man bollar mellan sig. Speciellt i denna ålder som faktiskt kräver en konstant uppsikt. 1 år och 9 månader har vi haft vår skatt hemma och när lillebror kommer så får han komma hem igen i ett par månader då det är så mycket sjukdomar och framförallt RS som skrämmer under vintern. Men ja, det kommer nog att bli bra detta. Är taggad och lite ledsen samtidigt. Konstiga känslor! Men ni andra mammor förstår nog precis.

Lite bilder innan vi åkte utomlands:

Jolie fick beställa smycken innan vi åkte som hann komma fram. Hon var så glad!

Hann med ett barnmorskebesök dagen innan avresa och Kenzos outfit var inte på mitt ansvar den dagen, hehe ;p

Mysfrukost hos bästis framför YouTube!

Läsa bok med storebror!

Bjöd mig själv på lunch i bilen!

Och så lite bilder från första dagarna här. Har väldigt många fler men har inte hunnit gå igenom alla än! =)

Bebis och jag gick in i vecka 25 igår.

Strandhäng!

Storebror och lillebror på första minidiscot. Kenzo var så blyg i början men nu är han besatt av dom och vill inte ens sitta och titta på discot eller liknande. Han SKA fram och krama dom fast dom är mitt uppe i en show. Och när han väl får det så vägrar han släppa fast det är en kö av barn som också vill kramas.

Stora familjen!

Karln och jag ;p

Älskar hotellfrukost. Finns ingen bättre start på dagen! Kommer att sakna detta mest + värmen och att slippa städa och laga mat, haha.

Nyvaken och jätteglad kille!

Det första som hände när vi kom fram var att vi åt lunch. Kenzo älskar broccoli, röd kål och vit kål mest av allt på buffén. Något jag är sjukt glad över är att alla mina barn har jättebra matvanor. Dom älskar grönsaker och äter sjukt varierat. Sedan får dom såklart unna sig massor med gott nu på semestern med MEN jag uppskattar att dom inte bara äter pommes och pizza. Nu med lite facit i hand efter tre barn så är det bästa jag har gjort: introducera ALLT till barnen tidigt. Grönsaker, bönor, linser, sådant som många barn kanske inte tycker om.

Lycklig på semestern!

På väg till första doppet!

Är otroligt fint här! Fjärde gången jag är på detta hotell faktiskt men är SÅ smidigt när man har små barn. Däremot så klurar jag på varför så många UTAN barn åker hit. Är liksom barn överallt, Lollo och Bernie osv. Menar inget dömande utan undrar genuint då jag ser många barnfria som är här. Jag hade personligen aldrig åkt till ett ställe där det är fokus barn om jag åkte med bara min partner, vän, förälder. Hade gjort allt för att slippa höra barnskrik och bara få vila hjärnan en stund från allt som har med kids att göra. Men med barn är detta hotell en dröm.

Dagens häng! Känns som att vi är i vattnet typ hela dagarna. Så mysigt!

Min lilla plutt!

Och min ännu mindre plutt i magen!

Matchar absolut tofflor med kidsen!

Förrätten på middagen = buffé.

Varmrätt!

Lite mer bilder från första dagarna!

Vi hörs mer snart. Stor kram/G